Grad Rijeka prvi je grad u Hrvatskoj koji je u osnovne škole na području grada uveo Građanski odgoj i obrazovanje kao nastavni predmet, točnije izvannastavnu aktivnost.
Rijeka je to učinila kako bi promicala nenasilje, toleranciju i solidarnost te kod učenika razvijala ljudske vrijednosti koje se temelje na prihvaćanju i uključivanju različitosti te poštovanju ljudskih prava kao i na razumijevanju života u građanskom društvu.
Pohađanje ovog nastavnog predmeta učenicima je u Rijeci omogućeno od školske godine 2016./2017. Za navedeni program Grad Rijeka je izradio i priručnik za učenike te ga besplatno ponudio svim ostalim gradovima, županijama i općinama koje su željele preuzeti riječki model učenja.
Građanski odgoj provodi se kao izvannastavna aktivnost (po modelu već ranije u Rijeci uvedenog, iznimno uspješnog programa – „Moja Rijeka“).
Nastava Građanskog odgoja u riječkim se školama izvodi jednom do dva puta tjedno, s maksimalnim fondom od 70 sati godišnje i to u višim razredima osnovne škole – od 5. do 8. razreda.
Predmet se uvodio postupno, na način da je prvo ušao u pete razrede, a prema planu se nastavio provoditi i provodi se do kraja osnovnoškolskog obrazovanja.
U školskoj godini 2015./2016. provedene su pripremne radnje za realizaciju ovog programa. Izrađen je priručnik za učenike “Učenik građanin” namijenjen učenicima petih i šestih razreda koji obuhvaća sve dimenzije Građanskog odgoja i obrazovanja, a teme oblikuje na adekvatan i učenicima blizak i zanimljiv način. Priručnik je 2017. godine unaprijeđen prema preporukama koje su proizašle iz evaluacije prve, eksperimentalne, godine provedbe.
Radi kontinuiteta provođenja ovog uspješnog programa, tijekom školske godine 2017./2018. izrađen je i priručnik “Učenici građani: informirani, aktivni i odgovorni” za učenike sedmih i osmih razreda, koji također obuhvaća sve dimenzije građanskog obrazovanja.
Ovo su prvi takvi priručnici u Hrvatskoj, a u njihovu su izradu bili uključeni brojni sudionici, od organizacija civilnog društva i djelatnika Sveučilišta u Rijeci do učitelja-provoditelja programa i samih škola, dakle, čitava odgojno-obrazovna vertikala. Teme koje se obrađuju su pomno birane, obrađivane i prilagođavane učeničkom uzrastu. Priručnici su prevedeni i na talijanski jezik kako bi se približili što većem broju učenika.
Grad Rijeka uveo je Građanski odgoj u riječke osnovne škole kako bi promicao nenasilje, toleranciju i solidarnost.
Građanski odgoj kod učenika razvija ljudske vrijednosti koje se temelje na prihvaćanju i uključivanju različitosti.
Ovaj program uči nas vrijednostima koje se temelje na poštovanju ljudskih prava.
Građanski odgoj donosi razumijevanje obaveza i odgovornosti koje su temelj života u građanskom društvu.