Šareni svijet reklama

Svatko od nas neko vrijeme u danu provede gledajući televiziju, pregledavajući sadržaje na internetu, slušajući radio ili čitajući časopise. Sigurno si primijetio da uvijek naiđemo na reklame.

Dok gledamo omiljeni film, barem nekoliko puta ćemo odslušati i odgledati neke reklame. Razne reklame (u Hrvatskoj i drugdje u svijetu) možemo naći i dok šetamo ulicom: osvrni se oko sebe i vidjet ćeš plakate ili reklame na prijevoznim sredstvima (tramvajima, autobusima, automobilima…), autobusnim, željezničkim ili tramvajskim postajama, u zračnim lukama i na drugim mjestima na kojima postaju uočljive većem broju ljudi. Zašto je to tako?

Reklama služi za informiranje kupaca o proizvodima ili uslugama. Onaj tko reklamira, želi potaknuti veću prodaju nekog proizvoda i više zaraditi. Reklame osmišljavaju profesionalci čiji je zadatak predstaviti određeni proizvod ili uslugu trudeći se da nas navedu na kupnju. Pritom nas žele uvjeriti da ćemo kupnjom toga proizvoda biti sretniji, ljepši, uspješniji, popularniji – da ćemo biti upravo onakvi kakvi želimo biti. Uvjeravaju nas i da je upravo njihov proizvod bolji od svih drugih sličnih proizvoda.

Osim proizvoda, reklamiraju se i različite ustanove, organizacije, udruge, političke stranke… Reklamu ćemo prepoznati po tome što nas poziva da kupimo neki proizvod, da se priključimo nekoj organizaciji, prihvatimo određenu uslugu ili podržimo nečije zalaganje.

Važno je pozorno saslušati informacije koje se prenose putem reklame. O tim informacijama dobro je kritički promisliti: jesu li nam važne ili nevažne, jesu li istinite, slažemo li se s njima, želimo li kupiti, prihvatiti ili podržati to što nude.

Pojmovnik

Reklama – prodaja – zarada Reklamne poruke

Podijeli

Aktivnosti

Odaberi nekoliko reklama na koje učestalo nailaziš. Svaku od njih prouči vodeći se sljedećim uputama:

  1. Opiši svojim riječima sadržaj reklame (što se reklamira, tko reklamira i govori o proizvodu, što govori, kako se ponaša i sl.).
  2. Kako se osjeća onaj tko u reklami upotrebljava proizvod koji se preporučuje?
  3. Koja je poruka reklame?
  4. Želiš li kupiti i upotrebljavati proizvod koji se reklamira i zašto?
  5. Misliš li da je proizvod koji se reklamira doista bolji od sličnih proizvoda?
  6. Je li ti taj proizvod doista potreban? Ako jest, opiši zašto ga želiš imati ili kupiti.